focus
Merkwaardig #3
Als iedereen je doelgroep is, is niemand echt jouw klant. Daarom is het slimmer om je doelgroep zo klein mogelijk te maken. Dan maak je het makkelijk voor jezelf om je ideale klant te visualiseren. Wie is die persoon? Maak het zo concreet mogelijk… man, vrouw, leeftijd, interesses, inkomen, gezin samenstelling etc. Welke archetype heeft die persoon?
Als je dat goed in beeld hebt gebracht kan je daar vervolgens heel precies je aanbod op afstemmen. Waar zit de pijn van de klant? Wat bied jij als oplossing en waarom moet die klant voor jou gaan? Wat is jouw onderscheidend vermogen?
Dit lijkt misschien een lastig traject en dat is het ook als je het niet in onderverdeelt in kleine stappen. Wij hebben dat dan ook in de 3 overzichtelijke stappen van de Maatmerk Methode verwerkt. Zo wordt het bepalen van je eigen identiteit EN die van je doelgroep, helder, makkelijk en leuk!
Heb jij hulp nodig bij het bepalen van je ideale klant? Neem contact met ons op en we bespreken de merkwaardige mogelijkheden voor jouw bedrijf.
#maatmerk #merk #focus #verbinden #idealeklant #beleving #doelgroep #identiteit #merkwaardig #samencreëren