Wat is jouw TOV?

“Hey dude, dat zaakie tegen die ene gast ging slecht man… dat wordt dokken” Zegt de advocaat tegen zijn client.

Klinkt dit plausibel? Niet echt de manier waarop advocaten praten met cliënten. Net zoals je niet verwacht dat de verkoopster in die hippe skatestore je zal aanspreken met:
“Dag meneer, fijn dat u interesse toont in ons assortiment. Hoe kan ik u van dienst zijn op deze mooie dag?”

Tone of Voice, of ook wel TOV in het kort is een onmisbare schakel in je merkverhaal. Op welke manier spreek je jouw doelgroep aan? Welke manier van communiceren past bij jou als merk? En WANNEER moet je WAT zeggen? Bijvoorbeeld op je website, social media, radio/televisie of in een direct gesprek met je klant?

Je kan dit het best vergelijken hoe je het liefst met vrienden en bekenden praat. Dat is de meest natuurlijke manier van communiceren zonder dat men denkt… “Wat zeg je nu, dat past helemaal niet bij je.” Als je op de verkeerde manier communiceert met je doelgroep ontstaat er geen verbinding en dus geen kans voor je klanten om fan te worden van je merk.

Het kan lastig zijn om zelf te bepalen wat je TOV moet zijn of hoe je zou willen dat je het beste met je ideale doelgroep communiceert. Daar helpen wij je mee met de Maatmerk methode. In 3 stappen van je bedrijf met een logo naar een merk met aantrekkingskracht.

Bel of mail voor een vrijblijvende kennismaking.

 
#tov #toneofvoice #doelgroep #samencreëren #merkwaardig #identiteiten #maatmerk #methode #Amerk #strategie #verbinden #ondernemen #missie #missievolle #merken
Vorige
Vorige

Zelf je merkstrategie bepalen?

Volgende
Volgende

Vakantietijd!