Ben je in beeld?
Consistente uitstraling, deel 3: Beeldtaal
Dus je hebt je logo op orde, het juiste lettertype bij de merkbeleving maar hoe staat het met je beeldtaal? De “tone of voice” is je verbale uitstraling, je “beeldtaal” is je visuele identiteit.
De beeldtaal van je merk is dus niet alleen je beeldgebruik op je website maar al de elementen van je merkuitstraling. Van je logo, de iconen die je gebruikt om dingen snel duidelijk te maken tot het beeld wat je plaatst op social media. En je kan natuurlijk een beeld selecteren dat past bij de tekst van je social post maar je kan dat beeld beter selecteren op een aantal kernwaarden. Bijvoorbeeld, kleurgebruik, type personen of sfeer. Zolang het maar past in je merkbeeld en dit zo consistent mogelijk doorvoert.
De visuele connectie met je doelgroep.
Je beeldgebruik is super belangrijk voor je merk. En dan met name voor je doelgroep. Door de elementen van het archetype van jouw doelgroep te gebruiken maak je een connectie in het onderbewuste brein van de ontvanger, jouw klant. Die kan zich identificeren met dat beeld en voelt zich aangetrokken tot de boodschap die je wil overbrengen. De drempel wordt dan veel lager om vervolgens actie te ondernemen, de interactie aan te gaan of iets van je te kopen. Het ideale plaatje toch?
Hulp nodig bij het bepalen van je merkidentiteit? Neem contact met ons op en we bespreken de merkwaardige mogelijkheden voor jouw bedrijf.
#maatmerk #merk #beeldtaal #fotografie #video #beleving #identiteit #merkwaardig #samencreëren