Merken met persoonlijkheid

Sterke merken willen zich onderscheiden, uniek en herkenbaar zijn. Dat kan door de naam, taalgebruik, kleur, vorm en zelfs geur en textuur. Het is allemaal onderdeel van de merkbeleving. 

Het bouwen van een merk is erg belangrijk geworden. Het maakt je uniek, herkenbaar en onderscheidend ten opzichte van anderen. Doel van een sterk merk is dan ook om klanten aan je te binden. Klanten die loyaal zijn en voor jouw kiezen en je merk aan anderen aanbevelen.

Identiteit
Coolblue is een prachtig voorbeeld van hoe je in korte tijd een sterk merk kunt bouwen.
De merkwaarde van het merk kan met de zin ‘Alles voor een glimlach’ samengevat worden. De identiteit van Coolblue is die van de Joker, die je wil laten glimlachen, je blij wil maken. De Coolblue merkbelofte komt terug in de hele klantervaring. Alle momenten die je in contact komt met het bedrijf staan in het teken van jouw glimlach. Tot aan de pakketjes aan toe, die je kunt gebruiken om je buren of de bezorger te bedanken.  

Door een sterk merk te bouwen kun je een voorkeurs positie innemen. Daarom zijn steeds meer bedrijven bezig met hun unieke positionering. Voor een merk met charisma is er bij haar doelgroep een warm plekje in het onbewuste brein (waar alle beslissingen intuïtief worden gemaakt).

Wil jij ook een merk met charisma met onderscheidende branding? Bel Fried Westland of mail hoi@maatmerk.nl voor afspraak om daar samen over te sparren.

#branding #identiteit #merkwaardig #persoonlijkheid #ondernemer #startup #personalbranding #merk #maatmerk #methode #branding #strategie #merkstrategie #logo #huisstijl #creatie #samencreëren
Vorige
Vorige

Bepaal je kernwaarden

Volgende
Volgende

De kracht van netwerken