Storytelling. De kracht van verhalen vertellen

Iedereen heeft een verhaal. Je klanten, daar weer de klanten van, iedereen. Verhalen zijn hoe we verbindingen opbouwen, hoe we met elkaar omgaan - het is zelfs hoe we met onszelf praten. Door het verhaal van je merk te vertellen, bouw je vertrouwen op en creëer je relaties. Het is een krachtige marketingtool die je niet kan negeren.

𝗛𝗲𝘁 𝗺𝗲𝗻𝘀𝗲𝗹𝗶𝗷𝗸 𝗯𝗿𝗲𝗶𝗻 𝗴𝗲𝗲𝗳𝘁 𝗱𝗲 𝘃𝗼𝗼𝗿𝗸𝗲𝘂𝗿 𝗮𝗮𝗻 𝗵𝗲𝘁 𝘃𝗲𝗿𝗵𝗮𝗮𝗹 𝗯𝗼𝘃𝗲𝗻 𝘀𝘁𝗮𝘁𝗶𝘀𝗰𝗵𝗲 𝗶𝗻𝗳𝗼𝗿𝗺𝗮𝘁𝗶𝗲.

Het menselijk brein wordt aangetrokken door informatie, maar ontvangt het graag op een bepaalde manier. Studies tonen aan dat mensen ongeveer 70 procent van de informatie onthouden wanneer deze in verhaalvorm aan hen wordt gegeven en slechts 5 tot 10 procent wanneer deze wordt geleverd via directe gegevens of statistieken. Zelfs als we tegen onszelf praten, is het meestal in een verhaal-achtig formaat.

𝗪𝗲 𝘃𝗼𝗲𝗹𝗲𝗻 𝗼𝗻𝘀 𝗮𝗮𝗻𝗴𝗲𝘁𝗿𝗼𝗸𝗸𝗲𝗻 𝘁𝗼𝘁 𝗱𝗲 𝗲𝗺𝗼𝘁𝗶𝗼𝗻𝗲𝗹𝗲 𝘃𝗲𝗿𝗯𝗶𝗻𝗱𝗶𝗻𝗴.

𝘑𝘦 𝘯𝘦𝘦𝘮𝘵 𝘥𝘦 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘦𝘵𝘪𝘯𝘨𝘴𝘵𝘳𝘢𝘵𝘦𝘨𝘪𝘦 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘱𝘳𝘰𝘣𝘭𝘦𝘮𝘦𝘯/𝘰𝘱𝘭𝘰𝘴𝘴𝘪𝘯𝘨𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘧𝘰𝘳𝘮𝘦𝘦𝘳𝘵 𝘥𝘦𝘻𝘦 𝘪𝘯 𝘦𝘦𝘯 𝘣𝘰𝘦𝘪𝘦𝘯𝘥 𝘷𝘦𝘳𝘩𝘢𝘢𝘭 𝘥𝘢𝘵 𝘫𝘦 𝘱𝘶𝘣𝘭𝘪𝘦𝘬 𝘮𝘦𝘦𝘯𝘦𝘦𝘮𝘵 𝘰𝘱 𝘦𝘦𝘯 𝘳𝘦𝘪𝘴 𝘸𝘢𝘢𝘳𝘪𝘯 𝘻𝘦 𝘩𝘦𝘵 𝘱𝘳𝘰𝘣𝘭𝘦𝘦𝘮 𝘷𝘦𝘳𝘬𝘦𝘯𝘯𝘦𝘯 𝘦𝘯 𝘥𝘦 𝘰𝘱𝘭𝘰𝘴𝘴𝘪𝘯𝘨 𝘰𝘯𝘵𝘥𝘦𝘬𝘬𝘦𝘯 𝘷𝘪𝘢 𝘫𝘦 𝘮𝘦𝘳𝘬.

Wij mensen zijn emotionele wezens. Inhoud die ons emotioneel raakt, is veel aantrekkelijker dan inhoud die ons alleen maar feiten voedt. We zoeken het op en laten ons er graag op meevoeren als een golf. Storytelling is dus van vitaal belang voor je merk als het gaat om de emotionele aantrekkingskracht. Gebruik het om het hele jaar door je doelgroep te motiveren en te inspireren, ze in beweging te brengen en het bewustzijn rond belangrijke onderwerpen te vergroten.

𝗠𝗲𝗻𝘀𝗲𝗻 𝗵𝗼𝘂𝗱𝗲𝗻 𝗲𝗿 𝘃𝗮𝗻 𝗮𝗹𝘀 𝗷𝗲 𝗽𝗲𝗿𝘀𝗼𝗼𝗻𝗹𝗶𝗷𝗸 𝘄𝗼𝗿𝗱𝘁.

Als je persoonlijk wordt, begin je een gesprek. Wanneer je je merkverhaal op een emotionele en persoonlijke manier naar buiten brengt, nodig je uit tot een reactie. Je begint een gesprek dat iedereen kan doorvertellen en waarop je publiek kan reageren met eigen verhalen.

𝗪𝗮𝗮𝗿𝗼𝗺 𝘀𝘁𝗼𝗿𝘆𝘁𝗲𝗹𝗹𝗶𝗻𝗴?

Reviews en referenties zijn de meest populaire verhalen die overtuigen, maar storytelling van merken gaat veel verder. Je neemt de marketingstrategie voor problemen/oplossingen en transformeert deze in een boeiend verhaal dat je publiek meeneemt op een reis waarin ze het probleem verkennen en de oplossing ontdekken via je merk. Het verhaal gaat over mensen zoals zij die, net als zij, problemen hebben. Vervolgens laat het zien hoe je merk ze heeft opgelost - en daarmee hoe het ook die van hen kan oplossen. Deze aanpak bouwt zekerheid en vertrouwen in het merk op terwijl het authentiek blijft. Ben je er klaar voor om je merkverhaal te vertellen? Laat Maatmerk het tot leven brengen. Neem vandaag nog contact met ons op om erachter te komen hoe we je kunnen helpen een nieuw, groter publiek te bereiken, je verhaal te vertellen en te verbinden met je merk.

Mail naar hoi@maatmerk.nl of ga naar http://www.maatmerk.nl/contact en maak een vrijblijvende afspraak.

Kopie van Maatmerk-Storytelllng.jpg
#merk #verhaal #merkverhaal #Amerk #brand #marketing #stories #storytelling #maatmerk #verbinden #merkstrategie
Vorige
Vorige

Branding. Wat is dat?

Volgende
Volgende

hoe maak je fans van je klanten?