De waarde van een sterk merk

De return on investment van branding

Spoiler alert! Wat een sterk merk je direct oplevert is nagenoeg niet te meten. De ROI hangt af van heel veel factoren. Een sterk merk heeft op heel veel aspecten een positief effect, daarom is de exacte impact niet te achterhalen. Niet investeren in je merk levert je ook niets extra’s op dus iets is beter dan niets. Maar wat moet je dan doen?

Wat heeft effect?
Door met een plan te werken en vanuit je eigen kernwaarden, consistent te communiceren creëer je gemak voor jezelf en trek je de juiste doelgroep of investeerders aan. Daarom is een sterk merk -in the end- meer waard: mensen zijn bereid voor de producten van sterke merken meer te betalen. Men moet zich verbonden voelen met jouw kernwaarden om een emotionele connectie te kunnen maken. Dan wordt het verkopen van jouw product of dienst ook veel gemakkelijker.

Branding is emotie
Branding gaat over gevoel, beleving, de emotionele waarde van het merk voor klanten. Het maakt het verschil tussen een gewone klant en een fan. Tussen een eenmalige transactie en een langdurige relatie. De verbinding maakt het verschil en bepaalt de waarde van je merk.

Inversteer in strategie
De ROI van branding is weliswaar lastig meetbaar, de investering in een sterk merk is snel terug verdient. Door dit te integreren in je bedrijfsstrategie zal het je leiden naar meer of betere klanten, een grotere naamsbekendheid of meer sales. Branding is dus onmisbaar in je bedrijfsvoering.

Het effect is wellicht lastig te meten, de impact van branding onbetaalbaar. Hoe sterker je merk, des te waardevoller je wordt voor nieuwe klanten, je fans en aandeelhouders.

Wil je testen hoe sterk jouw merk is?
Bel Fried voor een vrijblijvend gesprek: 0641779960 of mail hoi@maatmerk.nl

MM sterkmerk oplevert (1).jpg
 
#sterkemerken #meten #strategie #merk #ROI #bedrijfsvoering #maatmerk #branding #missie #verbinden #ondernemen #duurzaam #samen #startup #scaleup #merkwaardig #identiteiten #missievol
Vorige
Vorige

De maatmerk methode als brug naar jouw identiteit

Volgende
Volgende

Vrijheid